Aktualności

Letnie opony wystąp!

Nie wszystkie opony nadają się do szybkiej jazdy na rozgrzanych nawierzchniach dróg. Dlatego jeżdżenie na nieodpowiednich oponach może doprowadzić do kolizji. Czy pozorna oszczędność czasu i pieniędzy warta jest ryzyka?

Dobór opon powinien być ściśle związany z warunkami ich eksploatacji. Opony zimowe mają inną od letnich budowę bieżnika i skład mieszanki gumowej. W niższych temperaturach nie stają się twarde jak plastik i pozostają elastyczne. Jednak w temperaturach wiosenno-letnich szybciej się zużywają i mają większe opory toczenia. Za to opony letnie zapewniają większą przyczepność do jezdni przy wiosenno-letnich temperaturach. Co ważne, droga hamowania ze 100 km/h na oponach zimowych latem jest nawet o 16 metrów dłuższa niż na oponach letnich! Eksperci zalecają wymieniać opony na letnie w momencie, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Oczywiście warto poczekać do momentu, aż średnia dobowa temperatura ustabilizuje się. Chwilowe ocieplenie nie gwarantuje bowiem znaczącej zmiany temperatury nawierzchni.

Opony całoroczne

Są one dobrym rozwiązaniem dla kierowców, którzy mają małe samochody i jeżdżą rzadko –poniżej 10 tys. kilometrów rocznie – na krótkich odcinkach i jedynie po mieście. Ważne, by ogumienie całoroczne było z homologacją zimową przynajmniej średniej klasy. Takie opony nie będą latem tak dobre jak letnie, a zimą tak dobre jak typowe zimówki. I w perspektywie kilkuletniej – nie będą bardziej opłacalne. Jeśli do tej pory jeździłeś 4-5 lat na jednym komplecie opon letnich i jednym komplecie opon zimowych, to mając opony całoroczne w tym samym czasie zużyjesz dwa lub trzy takie komplety.

Co ile lat wymieniać?

Nieużywane opony także tracą swoje właściwości, tym bardziej, jeśli były przechowywane w nieodpowiednich warunkach (np. na dworze). Wymiana opon zależy od stopnia ich zużycia, jednak nie zaleca się korzystać z nich dłużej niż 10 lat. Do określenia stopnia zużycia opon mogą służyć tzw. wypustki TWI, które znajdują się zazwyczaj w rowkach bieżnika. Jeśli mają wysokość 1,6 mm, opony należy bezwzględnie wymienić, bo grozi to wypadkiem oraz mandatem. Jednak producenci zalecają, by opony wymieniać na nowe, gdy głębokość bieżnika wyniesie 2-3 mm dla opon letnich i 4 mm dla zimowych. Już wtedy droga hamowania jest wyraźnie dłuższa.
Sprawdzenie kondycji opon warto zlecić profesjonalistom! W warsztatach O.K. Serwis nasi mechanicy ocenią głębokość bieżnika i ogólny stan opon, jeśli będzie potrzeba- zasugerują zakup nowych. Bezpieczeństwo podczas jazdy jest najważniejsze!

Bez regularnej kontroli ogólnego stanu opon, głębokości bieżnika oraz ciśnienia
nie ma mowy o bezpiecznym podróżowaniu!

 

Jeśli ciśnienie w oponie jest zbyt małe albo zbyt duże, to powierzchnia styku bieżnika z jezdnią znacząco się zmniejsza i powoduje wydłużenie drogi hamowania pojazdu.
Ciśnienie powietrza w oponie zmniejszone nawet o 0,5 bara w stosunku do wartości prawidłowej, wydłuża drogę hamowania aż o 4 metry!

 

 

 

Przechowalnia opon

Część naszych warsztatów oferuje usługę bezpiecznego i profesjonalnego przechowywania opon.
Zadzwoń do nas 22 100 47 44, a pomożemy znaleźć najlepszy hotel dla Twoich opon.
Zapewnimy im odpoczynek w najlepszych warunkach!

Nie chcesz stać w kolejce?
Teraz możesz szybko i prosto umówić się na kontrolę i wymianę opon. w O.K. Serwis

Zadzwoń do nas 22 100 47 44
lub wypełnij formularz: okserwis.pl/online-booking

Nasze warsztaty zlokalizowane są w całej Polsce i świadczą usługi na najwyższym poziomie.

Aktualności i porady

Pokaż wszystkie
  • Porady

Rozruszniki i alternatory

Nawet najwięksi przeciwnicy samochodów elektrycznych mają świadomość, że do prawidłowego działania ich spalinowych maszyn, potrzebny jest prąd. Najpierw rozrusznik, czerpiąc energię elektryczną z akumulatora, uruchamia silnik spalinowy. Później alternator dostarcza niezbędną energię do zasilania urządzeń w samochodzie i ładuje akumulator.

  • Porady

Zoom na hamulce

Ich awaria może być niebezpieczna. Dlatego stój na straży hamulców w Twoim aucie.

  • Porady

Automat nie taki straszny

Przekładnia automatyczna montowana jest w standardzie w samochodach wszystkich segmentów – w autach miejskich, kompaktowych i luksusowych, drogich i skomplikowanych. Automat po prostu ułatwia życie za kierownicą. Dlatego, kiedy trzeba, też mu pomóżmy.

  • Porady

Uwaga na dziurę! Czyli jak uniknąć kosztownych napraw

Pod powierzchnią asfaltu mogą kryć się kosztowne niespodzianki – dziury i wyrwy, które mogą uszkodzić zawieszenie auta. Dowiedz się, co może ulec uszkodzeniu i jak uniknąć wysokich kosztów napraw.

  • Aktualności
  • Porady

Właściwa geometria kół: Klucz do bezpiecznej i komfortowej jazdy

Ściąga ci auto w jedną stronę, opony zużywają się szybciej, a może słyszysz piski podczas jazdy? To znak, że czas na wizytę w warsztacie i kontrolę geometrii kół.

  • Porady

Czy oleje syntetyczne całkowicie zastąpią mineralne?

Wraz z postępem technologicznym i rosnącymi wymaganiami ekologicznymi przemysł motoryzacyjny ewoluuje, zmieniają się również technologie związane z olejami silnikowymi. Oleje syntetyczne zdobywają coraz większą popularność, ale czy mogą one całkowicie zastąpić tradycyjne oleje mineralne?

Nowa usługa Doradcy Serwisowego

Pozwól nam znaleźć
odpowiedni serwis za Ciebie

Zadzwoń do nas! Nasz doradca serwisowy znajdzie dla Ciebie dogodny termin
w warsztacie. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.

22 100 47 44

Doradca serwisowy

22 100 47 44

Zadzwoń do nas! Nasz doradca serwisowy znajdzie dla Ciebie dogodny termin w warsztacie. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.