Aktualności

Letnie opony wystąp!

Nie wszystkie opony nadają się do szybkiej jazdy na rozgrzanych nawierzchniach dróg. Dlatego jeżdżenie na nieodpowiednich oponach może doprowadzić do kolizji. Czy pozorna oszczędność czasu i pieniędzy warta jest ryzyka?

Dobór opon powinien być ściśle związany z warunkami ich eksploatacji. Opony zimowe mają inną od letnich budowę bieżnika i skład mieszanki gumowej. W niższych temperaturach nie stają się twarde jak plastik i pozostają elastyczne. Jednak w temperaturach wiosenno-letnich szybciej się zużywają i mają większe opory toczenia. Za to opony letnie zapewniają większą przyczepność do jezdni przy wiosenno-letnich temperaturach. Co ważne, droga hamowania ze 100 km/h na oponach zimowych latem jest nawet o 16 metrów dłuższa niż na oponach letnich! Eksperci zalecają wymieniać opony na letnie w momencie, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Oczywiście warto poczekać do momentu, aż średnia dobowa temperatura ustabilizuje się. Chwilowe ocieplenie nie gwarantuje bowiem znaczącej zmiany temperatury nawierzchni.

Opony całoroczne

Są one dobrym rozwiązaniem dla kierowców, którzy mają małe samochody i jeżdżą rzadko –poniżej 10 tys. kilometrów rocznie – na krótkich odcinkach i jedynie po mieście. Ważne, by ogumienie całoroczne było z homologacją zimową przynajmniej średniej klasy. Takie opony nie będą latem tak dobre jak letnie, a zimą tak dobre jak typowe zimówki. I w perspektywie kilkuletniej – nie będą bardziej opłacalne. Jeśli do tej pory jeździłeś 4-5 lat na jednym komplecie opon letnich i jednym komplecie opon zimowych, to mając opony całoroczne w tym samym czasie zużyjesz dwa lub trzy takie komplety.

Co ile lat wymieniać?

Nieużywane opony także tracą swoje właściwości, tym bardziej, jeśli były przechowywane w nieodpowiednich warunkach (np. na dworze). Wymiana opon zależy od stopnia ich zużycia, jednak nie zaleca się korzystać z nich dłużej niż 10 lat. Do określenia stopnia zużycia opon mogą służyć tzw. wypustki TWI, które znajdują się zazwyczaj w rowkach bieżnika. Jeśli mają wysokość 1,6 mm, opony należy bezwzględnie wymienić, bo grozi to wypadkiem oraz mandatem. Jednak producenci zalecają, by opony wymieniać na nowe, gdy głębokość bieżnika wyniesie 2-3 mm dla opon letnich i 4 mm dla zimowych. Już wtedy droga hamowania jest wyraźnie dłuższa.
Sprawdzenie kondycji opon warto zlecić profesjonalistom! W warsztatach O.K. Serwis nasi mechanicy ocenią głębokość bieżnika i ogólny stan opon, jeśli będzie potrzeba- zasugerują zakup nowych. Bezpieczeństwo podczas jazdy jest najważniejsze!

Bez regularnej kontroli ogólnego stanu opon, głębokości bieżnika oraz ciśnienia
nie ma mowy o bezpiecznym podróżowaniu!


Znajdź zaufany warsztat w swojej okolicy.

 

Jeśli ciśnienie w oponie jest zbyt małe albo zbyt duże, to powierzchnia styku bieżnika z jezdnią znacząco się zmniejsza i powoduje wydłużenie drogi hamowania pojazdu.
Ciśnienie powietrza w oponie zmniejszone nawet o 0,5 bara w stosunku do wartości prawidłowej, wydłuża drogę hamowania aż o 4 metry!

 

 

 

Przechowalnia opon

Część naszych warsztatów oferuje usługę bezpiecznego i profesjonalnego przechowywania opon.
Zadzwoń do nas 22 100 47 44, a pomożemy znaleźć najlepszy hotel dla Twoich opon.
Zapewnimy im odpoczynek w najlepszych warunkach!

Nie chcesz stać w kolejce?
Teraz możesz szybko i prosto umówić się na kontrolę i wymianę opon. w O.K. Serwis

Zadzwoń do nas 22 100 47 44
lub wypełnij formularz: okserwis.pl/online-booking

Nasze warsztaty zlokalizowane są w całej Polsce i świadczą usługi na najwyższym poziomie.

Aktualności i porady

Pokaż wszystkie
  • Porady

Jak samodzielnie odczytać błędy w samochodzie przez OBD? Praktyczny poradnik i najczęstsze usterki

Jak samodzielnie odczytać błędy w samochodzie przez OBD? Praktyczny poradnik i najczęstsze przypadki. Samodzielne odczytanie błędów w samochodzie jeszcze kilka lat temu wymagało wizyty u mechanika, jednak dziś wystarczy tani interfejs OBD II i aplikacja na telefon.

  • Porady

Jak często wymieniać olej silnikowy? Fakty i mity, które powinien znać każdy kierowca

Jak często wymieniać olej silnikowy? Poznaj fakty i mity dotyczące wymiany oleju oraz sprawdź, co tak naprawdę wpływa na żywotność silnika. Praktyczny poradnik dla kierowców.

  • Porady

Jakie dane zawiera dowód rejestracyjny? Co oznaczają symbole i jak je odczytać?

Dowód rejestracyjny to podstawowy dokument pojazdu, który potwierdza dopuszczenie auta do ruchu. Znajdują się w nim najważniejsze informacje dotyczące parametrów technicznych samochodu, właściciela oraz jego statusu prawnego.

  • Aktualności

Konferencja O.K. Serwis ELF 2025 – Podsumowanie wydarzenia i kierunki rozwoju sieci warsztatów

Poznaj najważniejsze wnioski z Konferencji O.K. Serwis ELF 2025. Sprawdź, jakie zmiany i kierunki rozwoju czekają sieć warsztatów O.K. Serwis ELF oraz jakie wskazówki przekazali eksperci branży motoryzacyjnej.

  • Porady

Grzanie foteli – najczęstsze problemy i skuteczne sposoby naprawy

Podgrzewane fotele to wygodne rozwiązanie, które znacząco poprawia komfort jazdy w chłodne dni. Niestety, jak każde urządzenie elektryczne, system grzania foteli może ulec awarii. W tym artykule wyjaśniamy, jakie są najczęstsze przyczyny problemów z grzaniem foteli i jak można je skutecznie naprawić.

  • Porady

Jak dbać o akumulator i co zrobić, gdy się rozładuje?

Akumulator to serce układu elektrycznego w samochodzie. Dzięki niemu możesz uruchomić silnik, włączyć światła, ogrzewanie czy radio. Jednak wielu kierowców przypomina sobie o akumulatorze dopiero wtedy, gdy auto… nie chce odpalić. Rozładowany akumulator to jedna z najczęstszych przyczyn unieruchomienia samochodu, zwłaszcza zimą.

Nowa usługa Doradcy Serwisowego

Pozwól nam znaleźć
odpowiedni serwis za Ciebie

Zadzwoń do nas! Nasz doradca serwisowy znajdzie dla Ciebie dogodny termin
w warsztacie. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.

22 100 47 44

Doradca serwisowy

22 100 47 44

Zadzwoń do nas! Nasz doradca serwisowy znajdzie dla Ciebie dogodny termin w warsztacie. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.