Aktualności

Letnie opony wystąp!

Nie wszystkie opony nadają się do szybkiej jazdy na rozgrzanych nawierzchniach dróg. Dlatego jeżdżenie na nieodpowiednich oponach może doprowadzić do kolizji. Czy pozorna oszczędność czasu i pieniędzy warta jest ryzyka?

Dobór opon powinien być ściśle związany z warunkami ich eksploatacji. Opony zimowe mają inną od letnich budowę bieżnika i skład mieszanki gumowej. W niższych temperaturach nie stają się twarde jak plastik i pozostają elastyczne. Jednak w temperaturach wiosenno-letnich szybciej się zużywają i mają większe opory toczenia. Za to opony letnie zapewniają większą przyczepność do jezdni przy wiosenno-letnich temperaturach. Co ważne, droga hamowania ze 100 km/h na oponach zimowych latem jest nawet o 16 metrów dłuższa niż na oponach letnich! Eksperci zalecają wymieniać opony na letnie w momencie, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Oczywiście warto poczekać do momentu, aż średnia dobowa temperatura ustabilizuje się. Chwilowe ocieplenie nie gwarantuje bowiem znaczącej zmiany temperatury nawierzchni.

Opony całoroczne

Są one dobrym rozwiązaniem dla kierowców, którzy mają małe samochody i jeżdżą rzadko –poniżej 10 tys. kilometrów rocznie – na krótkich odcinkach i jedynie po mieście. Ważne, by ogumienie całoroczne było z homologacją zimową przynajmniej średniej klasy. Takie opony nie będą latem tak dobre jak letnie, a zimą tak dobre jak typowe zimówki. I w perspektywie kilkuletniej – nie będą bardziej opłacalne. Jeśli do tej pory jeździłeś 4-5 lat na jednym komplecie opon letnich i jednym komplecie opon zimowych, to mając opony całoroczne w tym samym czasie zużyjesz dwa lub trzy takie komplety.

Co ile lat wymieniać?

Nieużywane opony także tracą swoje właściwości, tym bardziej, jeśli były przechowywane w nieodpowiednich warunkach (np. na dworze). Wymiana opon zależy od stopnia ich zużycia, jednak nie zaleca się korzystać z nich dłużej niż 10 lat. Do określenia stopnia zużycia opon mogą służyć tzw. wypustki TWI, które znajdują się zazwyczaj w rowkach bieżnika. Jeśli mają wysokość 1,6 mm, opony należy bezwzględnie wymienić, bo grozi to wypadkiem oraz mandatem. Jednak producenci zalecają, by opony wymieniać na nowe, gdy głębokość bieżnika wyniesie 2-3 mm dla opon letnich i 4 mm dla zimowych. Już wtedy droga hamowania jest wyraźnie dłuższa.
Sprawdzenie kondycji opon warto zlecić profesjonalistom! W warsztatach O.K. Serwis nasi mechanicy ocenią głębokość bieżnika i ogólny stan opon, jeśli będzie potrzeba- zasugerują zakup nowych. Bezpieczeństwo podczas jazdy jest najważniejsze!

Bez regularnej kontroli ogólnego stanu opon, głębokości bieżnika oraz ciśnienia
nie ma mowy o bezpiecznym podróżowaniu!


Znajdź zaufany warsztat w swojej okolicy.

 

Jeśli ciśnienie w oponie jest zbyt małe albo zbyt duże, to powierzchnia styku bieżnika z jezdnią znacząco się zmniejsza i powoduje wydłużenie drogi hamowania pojazdu.
Ciśnienie powietrza w oponie zmniejszone nawet o 0,5 bara w stosunku do wartości prawidłowej, wydłuża drogę hamowania aż o 4 metry!

 

 

 

Przechowalnia opon

Część naszych warsztatów oferuje usługę bezpiecznego i profesjonalnego przechowywania opon.
Zadzwoń do nas 22 100 47 44, a pomożemy znaleźć najlepszy hotel dla Twoich opon.
Zapewnimy im odpoczynek w najlepszych warunkach!

Nie chcesz stać w kolejce?
Teraz możesz szybko i prosto umówić się na kontrolę i wymianę opon. w O.K. Serwis

Zadzwoń do nas 22 100 47 44
lub wypełnij formularz: okserwis.pl/online-booking

Nasze warsztaty zlokalizowane są w całej Polsce i świadczą usługi na najwyższym poziomie.

Aktualności i porady

Pokaż wszystkie
  • Porady

Jak przygotować auto na kontrolę diagnostyczną – warunki, sprawdzenie

Każdy kierowca w Polsce musi regularnie wykonywać okresowe badania techniczne pojazdu. To obowiązek prawny, ale też kwestia bezpieczeństwa – zarówno naszego, jak i innych uczestników ruchu. Warto dobrze przygotować samochód do kontroli diagnostycznej, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek i dodatkowych kosztów. Sprawdź, na co zwrócić uwagę przed wizytą na stacji diagnostycznej.

  • Porady

Elektryczne pojazdy – co warsztat powinien wiedzieć o ładowaniu i serwisie baterii?

Rozwój elektromobilności w Polsce i Europie sprawia, że coraz więcej warsztatów samochodowych staje przed wyzwaniem obsługi pojazdów elektrycznych. Kluczowym elementem każdego auta elektrycznego jest bateria trakcyjna, której serwis i prawidłowe ładowanie decydują o sprawności oraz bezpieczeństwie pojazdu. W tym artykule wyjaśniamy, co każdy warsztat powinien wiedzieć o pracy z akumulatorami wysokiego napięcia.

  • Porady

Samodzielna kontrola płynów w samochodzie – praktyczna checklista dla kierowcy.

Regularna kontrola płynów eksploatacyjnych w samochodzie to podstawa bezpiecznej jazdy i długiej żywotności pojazdu. Wielu kierowców zapomina o tej prostej czynności, co może prowadzić do poważnych awarii i kosztownych napraw. Przygotowaliśmy praktyczną checklistę, która pomoże Ci samodzielnie sprawdzić najważniejsze płyny w aucie.

Dlaczego warto kontrolować płyny w samochodzie?

  • Porady

Z prądem i pod prąd – jak dbać o akumulator samochodowy?

Awaria akumulatora zawsze przychodzi w najmniej odpowiednim momencie – często zimą lub tuż przed ważnym wyjazdem. Rozładowany akumulator to brak możliwości uruchomienia silnika, nerwy i stracony czas. Dlatego warto wiedzieć, jak dbać o akumulator, jak często go wymieniać i na co zwrócić uwagę przy zakupie nowej baterii.

  • Porady

Nie lekceważ drobnych usterek

Ile kosztuje naprawa auta? Czy warto czekać z naprawą? Jak długo można jeździć z usterką? To najczęstsze pytania, które klienci zadają mechanikom po wykryciu awarii w samochodzie. Często usterki mogą wiązać się z wysokimi kosztami napraw, ale zwlekanie z ich usunięciem może jeszcze bardziej obciążyć Twój portfel.

 

  • Porady

Rozruszniki i alternatory

Nawet najwięksi przeciwnicy samochodów elektrycznych mają świadomość, że do prawidłowego działania ich spalinowych maszyn, potrzebny jest prąd. Najpierw rozrusznik, czerpiąc energię elektryczną z akumulatora, uruchamia silnik spalinowy. Później alternator dostarcza niezbędną energię do zasilania urządzeń w samochodzie i ładuje akumulator.

Nowa usługa Doradcy Serwisowego

Pozwól nam znaleźć
odpowiedni serwis za Ciebie

Zadzwoń do nas! Nasz doradca serwisowy znajdzie dla Ciebie dogodny termin
w warsztacie. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.

22 100 47 44

Doradca serwisowy

22 100 47 44

Zadzwoń do nas! Nasz doradca serwisowy znajdzie dla Ciebie dogodny termin w warsztacie. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.