Porady

Jak często wymieniać płyn chłodniczy?

Większość z nas pamięta o regularnej wymianie oleju, są nawet tacy, który nie zapominają o płynie hamulcowym. O płynie do spryskiwaczy przypomina nam pogoda, a płyn krążący w układzie chłodzenia?

 

 

W kwestii częstotliwości wymiany płynu chłodzącego zwykło się przyjmować, że wymienia się go zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Niektórzy producenci w przypadku samochodów relatywnie nowych, w ogóle nie zalecają wymiany (Ford, Seat) inni przyjmują interwał 10 lat eksploatacji (np. Honda) a jeszcze inni zalecają wymianę co 5 lat (np. Peugeot). Pamiętajmy jednak, że każdy płyn chłodzący wykazuje się pewnymi właściwościami chemicznymi (przede wszystkim odpornością na zamarzanie), które z biegiem lat mogą słabnąć! Producenci płynów dostarczanych na rynek dystrybucji części zamiennych, zazwyczaj określają maksymalną trwałość swoich płynów na okres 3-5 lat. Po takim okresie eksploatacji płyn należy wówczas bezwzględnie wymienić! Warto więc co roku przed nadejściem zimy, kontrolować temperaturę zamarzania płynu chłodzącego w swoim aucie, aby uniknąć ewentualnej kosztownej naprawy silnika. Większość warsztatów samochodowych posiada służący do tego glikometr, a koszt takiej usługi jest zazwyczaj symboliczny.

Niezależnie od przewidzianych przez producenta pojazdu okresów wymiany płynu w pojeździe należy przyjąć, że jego bezwzględna wymiana powinna mieć miejsce także w poniższych okolicznościach:
• uszkodzenie uszczelki pod głowicą, skutkujące przedostaniem się oleju silnikowego do płynu chłodzenia,
• wymiana rozrządu i współpracującej z nim pompy wody,
• skrócenie interwału czasowego wymiany płynu w samochodach, które zwykło się uznawać za stare (ponad dwudziestoletnie) i samochodach po długim postoju.


Znajdź zaufany warsztat w swojej okolicy.

Aktualności i porady

Pokaż wszystkie
  • Porady

Nie lekceważ drobnych usterek

Ile kosztuje naprawa auta? Czy warto czekać z naprawą? Jak długo można jeździć z usterką?

 

  • Porady

Rozruszniki i alternatory

Nawet najwięksi przeciwnicy samochodów elektrycznych mają świadomość, że do prawidłowego działania ich spalinowych maszyn, potrzebny jest prąd. Najpierw rozrusznik, czerpiąc energię elektryczną z akumulatora, uruchamia silnik spalinowy. Później alternator dostarcza niezbędną energię do zasilania urządzeń w samochodzie i ładuje akumulator.

  • Porady

Zoom na hamulce

Ich awaria może być niebezpieczna. Dlatego stój na straży hamulców w Twoim aucie.

  • Porady

Automat nie taki straszny

Przekładnia automatyczna montowana jest w standardzie w samochodach wszystkich segmentów – w autach miejskich, kompaktowych i luksusowych, drogich i skomplikowanych. Automat po prostu ułatwia życie za kierownicą. Dlatego, kiedy trzeba, też mu pomóżmy.

  • Porady

Uwaga na dziurę! Czyli jak uniknąć kosztownych napraw

Pod powierzchnią asfaltu mogą kryć się kosztowne niespodzianki – dziury i wyrwy, które mogą uszkodzić zawieszenie auta. Dowiedz się, co może ulec uszkodzeniu i jak uniknąć wysokich kosztów napraw.

  • Aktualności
  • Porady

Właściwa geometria kół: Klucz do bezpiecznej i komfortowej jazdy

Ściąga ci auto w jedną stronę, opony zużywają się szybciej, a może słyszysz piski podczas jazdy? To znak, że czas na wizytę w warsztacie i kontrolę geometrii kół.

Nowa usługa Doradcy Serwisowego

Pozwól nam znaleźć
odpowiedni serwis za Ciebie

Zadzwoń do nas! Nasz doradca serwisowy znajdzie dla Ciebie dogodny termin
w warsztacie. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.

22 100 47 44

Doradca serwisowy

22 100 47 44

Zadzwoń do nas! Nasz doradca serwisowy znajdzie dla Ciebie dogodny termin w warsztacie. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.