Aktualności

Czas na zimówki!

Czy brawura, zaniechanie i pozorne oszczędności – to dobra wymówka, gdy jest już za późno? Jazda zimą na letnich oponach może się skończyć utratą kontroli nad samochodem. Nie warto tak ryzykować! Dlatego już dziś umów się na wymianę ogumienia w swoim aucie.

Dobór opon powinien być ściśle związany z warunkami ich eksploatacji. Zimowa jazda na letnim ogumieniu wcześniej czy później może doprowadzić do wypadku i tragedii. Dlatego poruszanie się na oponach adekwatnych do temperatury, wilgotności i śliskości nawierzchni jest tak ważne, by utrzymać kontrolę nad pojazdem.

Opony zimowe wykonane są z innej mieszanki gumowej niż opony letnie. Dzięki większej zawartości naturalnej gumy i krzemionki, „zimówki” nie twardnieją na chłodzie, a ich przyczepność na drodze w niższych temperaturach jest większa niż w przypadku opon letnich, które są wykonane z twardszej mieszanki. Dodatkowo specjalny wzór bieżnika opon zimowych doskonale odprowadza wodę i wgryza się w śnieg, a dzięki przestrzennym, samoblokującym się lamelom, zapewnia bezpieczeństwo na suchej drodze.
– Testy przeprowadzone przez „Auto Express” udowadniają, że przy temperaturze +6oC i prędkości 80 km/h, droga hamowania samochodu jadącego na oponach letnich jest aż o 7 metrów dłuższa niż samochodu jadącego na oponach zimowych. Przy niższej temperaturze i większej prędkości różnica ta jest jeszcze większa. Dlatego zwlekanie z założeniem opon zimowych nie jest warte ryzyka. Nie chodzi tu o zwykłą stłuczkę i uszkodzenie auta, ale o zdrowie i życie nasze, naszych bliskich i innych osób na drodze – mówi Jacek Adamus, kierownik sieci O.K. Serwis.

Eksperci zalecają wymieniać opony na zimowe w momencie, gdy temperatura powietrza spadnie poniżej 7°C. Oczywiście, należy poczekać do momentu, aż średnia dobowa temperatura ustabilizuje się.

Opony całoroczne
Są one dobrym rozwiązaniem dla kierowców, którzy mają małe samochody i jeżdżą rzadko – poniżej 10 tys. kilometrów rocznie – na krótkich odcinkach i jedynie po mieście. Ważne, by ogumienie całoroczne było z homologacją zimową przynajmniej średniej klasy. Takie opony nie będą latem tak dobre jak letnie, a zimą tak dobre jak typowe „zimówki”. I w perspektywie kilkuletniej – nie będą bardziej opłacalne. Jeśli do tej pory jeździłeś 4–5 lat na jednym komplecie opon letnich i jednym komplecie opon zimowych, to mając opony całoroczne, w tym samym czasie zużyjesz dwa lub trzy takie komplety.

Co ile lat wymieniać?
Nieużywane opony także tracą swoje właściwości, szczególnie gdy były przechowywane w nieodpowiednich warunkach (np. na dworze). Wymiana opon zależy od stopnia ich zużycia, jednak nie zaleca się korzystać z nich dłużej niż 10 lat. Do określenia stopnia zużycia opon mogą służyć tzw. wypustki TWI, które znajdują się zazwyczaj w owkach bieżnika. Jeśli mają wysokość 1,6 mm, opony należy bezwzględnie wymienić, bo grozi to wypadkiem oraz mandatem. Jednak producenci zalecają, by opony wymieniać na nowe, gdy głębokość bieżnika wyniesie 2-3 mm dla opon letnich i 4 mm dla zimowych. Już wtedy droga hamowania jest wyraźnie dłuższa.

Sprawdzenie kondycji opon warto zlecić profesjonalistom! W warsztatach O.K. Serwis nasi mechanicy ocenią głębokość bieżnika i ogólny stan opon, jeśli będzie potrzeba – zasugerują zakup nowych. Bezpieczeństwo podczas jazdy jest najważniejsze!

Bez regularnej kontroli ogólnego stanu opon, głębokości bieżnika oraz ciśnienia
nie ma mowy o bezpiecznym podróżowaniu!


Znajdź zaufany warsztat w swojej okolicy.

Jeśli ciśnienie w oponie jest zbyt małe albo zbyt duże, powierzchnia styku bieżnika z jezdnią znacząco się zmniejsza i powoduje wydłużenie drogi hamowania pojazdu.
Ciśnienie powietrza w oponie zmniejszone nawet o 0,5 bara w stosunku do wartości prawidłowej, wydłuża drogę hamowania aż o 4 metry!

Więcej na temat ciśnienia w oponach i czujnikach TPMS znajdziesz tu:
okserwis.pl/strefa-warsztatowa/z-zycia-sieci/1180

Przechowalnia opon

Część naszych warsztatów oferuje usługę bezpiecznego i profesjonalnego przechowywania opon.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź hotel dla swoich opon.
Zapewnimy im wypoczynek w najlepszych warunkach!

 

Umów się na kontrolę i wymianę opon w O.K. Serwis.
Nasze warsztaty zlokalizowane są w całej Polsce
i świadczą usługi na najwyższym poziomie.

Przestrzegane są w nich najwyższe normy bezpieczeństwa. W trosce o zdrowie naszych klientów i pracowników warsztatów, stosujemy się do zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego. Maksymalnie ograniczamy bezpośredni kontakt z klientami i dbamy o higienę miejsc pracy.

Tu znajdziesz warsztat godny zaufania: okserwis.pl/wyszukiwarka-warsztatow

Aktualności i porady

Pokaż wszystkie
  • Aktualności

Mój Warsztat – nowoczesne oprogramowanie warsztatowe nominowane do Produktu Roku 2025

Oprogramowanie Mój Warsztat od Inter-Team to innowacyjne rozwiązanie dla serwisów samochodowych, które chcą usprawnić zarządzanie warsztatem online i podnieść jakość obsługi klienta. Dzięki integracji z bazami TecDoc i AutoData program warsztatowy umożliwia szybkie tworzenie kosztorysów, dobór części i dokładną dokumentację napraw.

  • Porady

Jak przygotować auto na kontrolę diagnostyczną – warunki, sprawdzenie

Każdy kierowca w Polsce musi regularnie wykonywać okresowe badania techniczne pojazdu. To obowiązek prawny, ale też kwestia bezpieczeństwa – zarówno naszego, jak i innych uczestników ruchu. Warto dobrze przygotować samochód do kontroli diagnostycznej, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek i dodatkowych kosztów. Sprawdź, na co zwrócić uwagę przed wizytą na stacji diagnostycznej.

  • Porady

Elektryczne pojazdy – co warsztat powinien wiedzieć o ładowaniu i serwisie baterii?

Rozwój elektromobilności w Polsce i Europie sprawia, że coraz więcej warsztatów samochodowych staje przed wyzwaniem obsługi pojazdów elektrycznych. Kluczowym elementem każdego auta elektrycznego jest bateria trakcyjna, której serwis i prawidłowe ładowanie decydują o sprawności oraz bezpieczeństwie pojazdu. W tym artykule wyjaśniamy, co każdy warsztat powinien wiedzieć o pracy z akumulatorami wysokiego napięcia.

  • Porady

Samodzielna kontrola płynów w samochodzie – praktyczna checklista dla kierowcy.

Regularna kontrola płynów eksploatacyjnych w samochodzie to podstawa bezpiecznej jazdy i długiej żywotności pojazdu. Wielu kierowców zapomina o tej prostej czynności, co może prowadzić do poważnych awarii i kosztownych napraw. Przygotowaliśmy praktyczną checklistę, która pomoże Ci samodzielnie sprawdzić najważniejsze płyny w aucie.

Dlaczego warto kontrolować płyny w samochodzie?

  • Porady

Z prądem i pod prąd – jak dbać o akumulator samochodowy?

Awaria akumulatora zawsze przychodzi w najmniej odpowiednim momencie – często zimą lub tuż przed ważnym wyjazdem. Rozładowany akumulator to brak możliwości uruchomienia silnika, nerwy i stracony czas. Dlatego warto wiedzieć, jak dbać o akumulator, jak często go wymieniać i na co zwrócić uwagę przy zakupie nowej baterii.

  • Porady

Nie lekceważ drobnych usterek

Ile kosztuje naprawa auta? Czy warto czekać z naprawą? Jak długo można jeździć z usterką? To najczęstsze pytania, które klienci zadają mechanikom po wykryciu awarii w samochodzie. Często usterki mogą wiązać się z wysokimi kosztami napraw, ale zwlekanie z ich usunięciem może jeszcze bardziej obciążyć Twój portfel.

 

Nowa usługa Doradcy Serwisowego

Pozwól nam znaleźć
odpowiedni serwis za Ciebie

Zadzwoń do nas! Nasz doradca serwisowy znajdzie dla Ciebie dogodny termin
w warsztacie. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.

22 100 47 44

Doradca serwisowy

22 100 47 44

Zadzwoń do nas! Nasz doradca serwisowy znajdzie dla Ciebie dogodny termin w warsztacie. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.