Porady

Jak często wymieniać płyn chłodniczy?

Większość z nas pamięta o regularnej wymianie oleju, są nawet tacy, który nie zapominają o płynie hamulcowym. O płynie do spryskiwaczy przypomina nam pogoda, a płyn krążący w układzie chłodzenia?

 

 

W kwestii częstotliwości wymiany płynu chłodzącego zwykło się przyjmować, że wymienia się go zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Niektórzy producenci w przypadku samochodów relatywnie nowych, w ogóle nie zalecają wymiany (Ford, Seat) inni przyjmują interwał 10 lat eksploatacji (np. Honda) a jeszcze inni zalecają wymianę co 5 lat (np. Peugeot). Pamiętajmy jednak, że każdy płyn chłodzący wykazuje się pewnymi właściwościami chemicznymi (przede wszystkim odpornością na zamarzanie), które z biegiem lat mogą słabnąć! Producenci płynów dostarczanych na rynek dystrybucji części zamiennych, zazwyczaj określają maksymalną trwałość swoich płynów na okres 3-5 lat. Po takim okresie eksploatacji płyn należy wówczas bezwzględnie wymienić! Warto więc co roku przed nadejściem zimy, kontrolować temperaturę zamarzania płynu chłodzącego w swoim aucie, aby uniknąć ewentualnej kosztownej naprawy silnika. Większość warsztatów samochodowych posiada służący do tego glikometr, a koszt takiej usługi jest zazwyczaj symboliczny.

Niezależnie od przewidzianych przez producenta pojazdu okresów wymiany płynu w pojeździe należy przyjąć, że jego bezwzględna wymiana powinna mieć miejsce także w poniższych okolicznościach:
• uszkodzenie uszczelki pod głowicą, skutkujące przedostaniem się oleju silnikowego do płynu chłodzenia,
• wymiana rozrządu i współpracującej z nim pompy wody,
• skrócenie interwału czasowego wymiany płynu w samochodach, które zwykło się uznawać za stare (ponad dwudziestoletnie) i samochodach po długim postoju.


Znajdź zaufany warsztat w swojej okolicy.

Aktualności i porady

Pokaż wszystkie
  • Porady

Jak dbać o akumulator i co zrobić, gdy się rozładuje?

Akumulator to serce układu elektrycznego w samochodzie. Dzięki niemu możesz uruchomić silnik, włączyć światła, ogrzewanie czy radio. Jednak wielu kierowców przypomina sobie o akumulatorze dopiero wtedy, gdy auto… nie chce odpalić. Rozładowany akumulator to jedna z najczęstszych przyczyn unieruchomienia samochodu, zwłaszcza zimą.

  • Porady

Czujniki martwego pola – działanie, kalibracja i najczęstsze problemy z systemem BLIS

System monitorowania martwego pola to dziś standard w nowoczesnych pojazdach. Dzięki niemu kierowca jest ostrzegany o zbliżających się pojazdach w strefach niewidocznych w lusterkach. Choć technologia ta znacząco zwiększa bezpieczeństwo, wymaga regularnej kontroli i kalibracji, aby działała poprawnie.

  • Aktualności

Popularność LPG w Polsce – czy nadal się opłaca?

W Polsce napęd LPG (autogaz) posiada mocną pozycję — zarówno pod względem liczby pojazdów, jak i opłacalności eksploatacji. Poniżej przyjrzymy się sytuacji rynkowej, kosztom, zaletom i wadom, oraz odpowiemy na pytanie: czy dziś instalacja LPG lub użytkowanie auta z LPG wciąż ma sens?

  • Aktualności

Serwis aut premium po gwarancji – zaufaj jakości O.K. Serwis i zachowaj standard ASO

Samochody marek premium to połączenie zaawansowanej technologii, komfortu i prestiżu. Aby utrzymać ich niezawodność przez lata, konieczna jest regularna i profesjonalna obsługa.W O.K. Serwis oferujemy kompleksowy serwis aut premium po gwarancji, który pozwala zachować ciągłość serwisową ASO, pełną historię serwisową oraz najwyższy standard obsługi – bez nadmiernych kosztów.

  • Porady

Wymiana żarówek LED w samochodzie bez błędów – poradnik krok po kroku

Wymiana żarówek LED w samochodzie to zadanie, które wielu kierowców wykonuje samodzielnie. Choć może wydawać się proste, nieprawidłowa instalacja może prowadzić do uszkodzenia żarówki, oprawy lampy, a nawet instalacji elektrycznej auta.

  • Porady

Najczęstsze problemy w popularnych samochodach – przegląd typowych usterek

Kupując samochód, kierowcy często kierują się opiniami innych użytkowników, spalaniem czy kosztami eksploatacji. Jednak nawet najbardziej niezawodne modele mają swoje słabe punkty. Poniżej przedstawiamy zestawienie najczęstszych problemów w popularnych samochodach spotykanych na polskich drogach.

Nowa usługa Doradcy Serwisowego

Pozwól nam znaleźć
odpowiedni serwis za Ciebie

Zadzwoń do nas! Nasz doradca serwisowy znajdzie dla Ciebie dogodny termin
w warsztacie. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.

22 100 47 44

Doradca serwisowy

22 100 47 44

Zadzwoń do nas! Nasz doradca serwisowy znajdzie dla Ciebie dogodny termin w warsztacie. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.